Przeprowadzka sklepów
Przeprowadzka sklepów jest mocno skomplikowana, gdyż mamy do czynienia z przenoszeniem całości towarów, które zalegają na pułkach. Nie dość, że musimy przewieźć meble, to w dodatku musimy posiadać dużą powierzchnię pakowną, która pomieści całą hurtownię. W takich wypadkach należy się zwrócić do firmy, która ma na stanie bardzo dużo ładownych pojazdów, które są w stanie zabrać cały towar z naszych półek. Przeprowadzki sklepów mogą być łatwiejsze od przeprowadzek mieszkań z tego względu, że nie musimy przenosić towarów, które spoczywają luzem w pomieszczeniu. Towar w sklepie jest zazwyczaj zapakowany, więc jedna czynność odpada w tym wypadku, co usprawnia prace. Jeśli jednak zdecydujemy się na wariant TAXI i korzystamy ze zwykłych samochodów i pomocy przyjaciół, to możemy mieć problemy. Organizacja w takiej grupie jest zazwyczaj kłopotliwa. Dużo osób ma swoje racje i rady, które chce wcielić w życie, co powoduje chaos. Sam proces pakowania jest bardzo nieprofesjonalny, gdyż zazwyczaj osoby prywatne nie posiadają materiałów pakowych, ani zabezpieczających mienie i przewożą towar „luzem”. W takiej sytuacji może on łatwo ulec uszkodzeniu, co sprawia wiele kłopotu. Przy przeprowadzaniu sklepów taki wariant jest praktycznie niemożliwy do wyboru, gdyż potrzebujemy bardzo ładownych pojazdów, które posiadają głównie firmy do przeprowadzek. Zależy też jakiego rodzaju sklep prowadzimy. Jeśli sprzedajemy porcelanę, to nie trudno się domyślić, że może ona łatwo się zdewastować podczas przeprowadzki ze znajomymi. Korzystanie z wind i schodów jest kłopotliwe i w takich sytuacjach łatwo uszkodzić meble, które przerastają gabarytami ludzi. Warto się zastanowić, czy wypada się narażać na dodatkowe koszta, które poniesiemy z własnej kieszeni, czy lepiej wydać te pieniądze na profesjonalną usługe.
Praca w przeprowadzkach
Praca w firmie specjalizującej się przeprowadzkami jest bardzo atrakcyjna, gdyż można zarobić w tym zawodzie dobrą pensję i awansować na wyższe stanowiska. Jednak nie jest to takie proste jak się wydaje. Wiadomo, że osoba do przenoszenia mebli musi być silna. Nie jest to jedyny warunek. Trzeba dobrze podejść do całego procesu rekrutacji, gdyż dobra kolejność jest podstawą. Na początku trzeba przesłać swoją aplikację i list motywacyjny. Da to obraz pracodawcy, czy ma do czynienia z osobą godną reprezentowania to stanowisko. Człowiek, który chce się zatrudnić przy przeprowadzkach powinien mieć doświadczenie w zawodzie, a także najlepiej prawo jazdy, a w przypadku wyższych stanowisk odpowiedni dyplom. Rekrutacja jest prowadzona na wielu etapach i to już pracodawca decyduje, według jakiego klucza kryteriów patrzy na kandydatów. Musimy wiedzieć, że oprócz przeprowadzek mieszkań są inne formy przeprowadzek, jak na przykład przeprowadzka bibliotek, firm, magazynów, czy sklepów. Firma, która świadczy usługi z zakresu przeprowadzek bibliotek musi być odpowiedzialna i systematyczna, gdyż pomieszanie zbiorów może doprowadzić do komplikacji i niepotrzebnych problemów. Niekiedy przenoszone są całe regały o ogromnych gabarytach, więc trzeba dysponować specjalistycznym sprzętem, gotowym do udźwignięcia takiej wagi i przetransportowania jej na powierzchnię samochodu. Przeprowadzka biblioteki nie jest najtrudniejszym zadaniem, gdyż chodzi tutaj głównie o transport książek. Gorzej sytuacja się prezentuje w przypadku zakładów, które dysponują ciężkim sprzętem produkcyjnym, który waży kilka ton. Przydatne w tym wypadku będą dźwigi i platformy zdolne podołać temu ciężarowi. Drobne firmy nie są w stanie wykonać takich zleceń i muszą ustąpić.
Przeprowadzki apartamentów
Przeprowadzki apartamentów niczym się nie różnią od przeprowadzania mieszkań, czy indywidualnych. Rzecz polega na tym, że trzeba odpowiednio wycenić przeprowadzkę, co leży w gestii firmy, która nas obsługuje. Wiadomo, że niezbędne z naszej strony jest ustalenie ilości i wartości przewożonego mienia, w celu ustalenia wartości ubezpieczenia. Wartości, które się tutaj podaje zwykle są poglądowe, ale powinny być jak najbardziej bliskie prawdy, aby nie było problemu z wyegzekwowaniem ewentualnego odszkodowania w przypadku strat poniesionych w wyniku uszkodzenia podczas załadunku, czy transportu. Nie należy tutaj fałszować liczb, gdyż firma może poprosić o wycenę rzeczoznawcę, jeśli uzna, że dany towar jest oceniony zbyt wysoko. Kolejnym krokiem w wycenie całej przeprowadzki jest ustalenie ilości i rodzaju materiałów zabezpieczających, czyli pudeł, kartonów i folii oraz taśm. Jeśli chodzi o przeprowadzkę apartamentów, to często klienci sami pakują swoje mienie i musza określić liczbę potrzebnych materiałów, gdyż dostarcza je firma od przeprowadzek. W wypadku wybrania wariantu door-to-door, to firma sama pakuje nasz dobytek. Możemy zaprosić konsultanta, który oceni, ile będzie potrzebnego materiału, albo możemy sami podać, jak wcześniej wspominano ilość i gabaryty przewożonego mienia, a wtedy firma tylko obliczy ilość pudeł, kartonów i tym podobnych. Gdybyśmy przeprowadzkę apartamentu przeprowadzali sami, to niekiedy nie moglibyśmy odpowiednio zabezpieczyć wszystkich rzeczy, gdyż niektóre są nietypowych gabarytów, czy wagi i wtedy do akcji musi wkroczyć ciężki sprzęt i oko fachowca, który profesjonalnie zajmie się pracą nad tego typu rzeczami. Wiadomo, że wydanie większej ilości pieniędzy daje większy komfort, niż oszczędzanie.